خوش آمدید، مدیر بازاریابی! خوشحالیم که سر زدی

با این راهنما، هدف ما این است که همه چیزهایی را که بهتر است در مورد سئو بدانید، در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیمات بازاریابی ممکن را برای شرکت خود بگیرید.

ما راهنمای خود را با این جمله شروع می‌کنیم: سئو یکی از مؤثرترین استراتژی‌های بازاریابی است و پایه و اساس یک برنامه بازاریابی عالی است. اما سئو چیست و چگونه می توان شروع کرد؟

در فصل 1 راهنمای SEO برای مدیران بازاریابی، موضوعات زیر را پوشش خواهیم داد:

 

ما اصول اولیه سئو و سئوی فنی و هر چیزی در این حیطه پوشش خواهیم داد تا به شما در به حداکثر رساندن سرنخ ها و درآمد کمک کنیم.

بیا شروع کنیم!

سئو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) چیست؟

سئو فرآیند بهینه سازی صفحات سایت شما است تا الگوریتم های گوگل را برای نمایش در بالای نتایج جستجو برآورده کند و در نتیجه جذب کاربر را هدف قرار دهد.

هدف اصلی سئو افزایش رتبه شما برای کلمات کلیدی مرتبط است، بنابراین می توانید ترافیک سایت، سرنخ ها و درآمد بیشتری کسب کنید.

ویدیوی کوتاه ما را در زیر تماشا کنید (روی تصویر کوچک کلیک کنید) تا در مورد اصول سئو بیشتر بدانید و سپس به خواندن این راهنما ادامه دهید!

چرا سئو مهم است؟

نمایش در بالای نتایج گوگل ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما در نظر بگیرید که 93٪ از تمام تجربیات آنلاین با موتور جستجو شروع می شود. این بدان معناست که وقتی مردم می‌خواهند محصولات و خدماتی را که شما ارائه می‌دهید بیابند، احتمالاً جستجوی آنلاین خود را آغاز می‌کنند و قطعا شما می‌خواهید جایی را که به دنبالش هستند نشان دهید و کسب و کارتان دیده شود.

از آنجایی که 95 درصد از ترافیک جستجو به صفحه اول نتایج می رود، بسیار مهم است که برای کلمات کلیدی هدف خود در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید. با سئو می توانید به آن هدف برسید!

موتور جستجو و سئو

موتورهای جستجو دلیل وجود SEO هستند، بنابراین مهم است که بدانید موتورهای جستجو چگونه کار می کنند.

از Google گرفته تا DuckDuckGo، موتورهای جستجوی مورد علاقه شما با خزیدن و نمایه سازی محتوای شبکه جهانی وب کار می کنند. هنگامی که شخصی در یک موتور جستجو مانند گوگل جستجو می کند، موتور جستجو به فهرست آن اشاره می کند و از الگوریتم خود برای “رتبه بندی” یا سازماندهی نتایج جستجو استفاده می کند.

اینکه آیا یک قطعه از محتوا در صفحات یک، دو، سه، یا حتی بیشتر ظاهر می شود به الگوریتم موتور جستجو بستگی دارد. به عنوان مثال، الگوریتم رتبه‌بندی گوگل از بیش از 200 عامل رتبه‌بندی برای سازماندهی نتایج جستجوی خود استفاده می‌کند، از جمله مواردی که برای کاربر شخصی سازی شده است، مانند موقعیت مکانی او.

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه کار موتورهای جستجو، فصل بعدی را بررسی کنید!

نتایج ارگانیک در نتایج جستجو کجا هستند؟

در ابتدایی‌ترین سطح، نتایج جستجوی ارگانیک نتایجی هستند که برچسب «تبلیغ» ندارند.

با گذشت زمان، نتایج جستجو به گونه ای تکامل یافته است که ویژگی های مختلفی را شامل می شود، مانند

اینکه کدام ویژگی در یک نتیجه جستجو ظاهر می شود به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

برای مثالی سریع از این ویژگی‌ها، چیزی را در منطقه خود جستجو کنید، مانند «سوشی نزدیک من».

تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه چیست؟

تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه ساده است

مهم است که تفاوت بین سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه را تشخیص دهید زیرا آنها عواقب دنیای واقعی دارند. به عنوان مثال، انجام سئو کلاه سفید می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا سرنخ ها و فروش بیشتری جذب کند، در حالی که سئو کلاه سیاه می تواند منجر به ممنوعیت وب سایت شما در نتایج جستجو شود.

آیا موتورهای جستجو در سئو دخیل هستند؟

آره!

موتورهای جستجو علاوه بر امکان سئو، نقش فعالی در آموزش سئوکاران (و مدیران بازاریابی) و نحوه بهینه سازی وب سایت خود دارند. به عنوان مثال، گوگل ساعات اداری منظمی را میزبانی می کند که در آن سئوکارها می توانند سؤال بپرسند و اسناد سئو را حفظ می کنند.

ابزارهای رایگانی مانند Google Search Console و Bing Webmaster Tools نیز به کسب و کار شما کمک می کنند تا به ترتیب نمایان بودن آن را در نتایج جستجوی Google و Bing ردیابی، نظارت و تجزیه و تحلیل کنند. می‌توانید از این ابزارها برای عیب‌یابی و دریافت هشدارهای مربوط به مشکلات نیز استفاده کنید

سئو و هدف کاربر

کل داستان سئو، با در نظر گرفتن “هدف کاربر از جستجو” شروع می شود.

اگر وب سایت شما با هدف جستجوی کاربر مطابقت نداشته باشد، برای رتبه بندی خوب در نتایج جستجو مشکل خواهد داشت. به همین دلیل است که داشتن درک از هدف جستجوی کاربر و به دنبال آن تولید محتوای کاربردی (و همچنین طراحی سایت کارا) که به کاربر کمک کند و انتظارات او را برآورده سازد بسیار مهم است.

همانطور که سایت خود را بهینه می کنید، سه نوع هدف جستجوی کاربر را در نظر بگیرید:

1. ناوبری: کاربر به دنبال وب سایت یک شرکت است، مثلا “Apple” یا “eBay”.

2. تراکنشی: کاربر به دنبال خرید یک محصول، مانند “iphone se” باشد.

3. اطلاعاتی: کاربر به دنبال اطلاعاتی مانند “ویژگی های آیفون در برابر گلکسی” است.

 

بر اساس در نظر گرفتن عبارت جستجو، مانند “iphone se” و نتایج جستجو، می توانید هدف جستجو را تعیین کنید. علاوه بر هدف جستجو، باید انتظارات کاربر را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، آیا وب سایت شما برای استفاده سریع، آسان و در دسترس است.

بهترین استراتژی های سئو برای مدیران بازاریابی

سئو از استراتژی های مختلفی تشکیل شده است که رتبه شما را افزایش می دهد، به بازدیدکنندگان کمک می کند تا سایت شما را پیدا کنند و نرخ تبدیل کاربر به مشتری و درآمد را افزایش می دهد.

در اینجا تنها چند مورد از بهترین استراتژی های سئو که مدیران بازاریابی می توانند استفاده کنند، آورده شده است

در بخش بعدی از فصل سئو ، در مورد انواع سئو که باید برای مشاهده بهترین نتایج پیاده سازی کنید صحبت خواهیم کرد.

سئو به شما در دستیابی به چه اهداف بازاریابی کمک می کند؟

اهداف بازاریابی مختلفی وجود دارد که سئو می تواند به شما در دستیابی به آنها کمک کند. بسیاری از اهداف سئو یک اثر دومینو ایجاد می کنند که در آن رسیدن به یک هدف به شما کمک می کند تا اهداف دیگر را انجام دهید.

سئو می تواند به مدیران بازاریابی کمک کند تا در موارد زیر بهبود یابند:

1. بهبود رتبه بندی در نتایج جستجو

یکی از اصلی ترین اهدافی که سئو می تواند به شما در دستیابی به آن کمک کند، بهبود رتبه بندی جستجو برای مهمترین کلمات کلیدی کسب و کار شما است.

هنگامی که صفحات سایت خود را به روش های مناسب بهینه می کنید – مانند نوشتن راجع به اطلاعات مورد نیاز کاربر با کلمات کلیدی مرتبط، و بهینه سازی طراحی سایت از نظر تجربه کاربری یا UX خواهید دید که در نتیجه این اقدامات، رتبه بندی صفحات سایت بالا می رود.

2. افزایش ترافیک وب سایت

در نتیجه رتبه بالاتر وب سایت شما در نتایج جستجو برای عبارات کلیدی، شاهد افزایش در ترافیک وب سایت خواهید بود.

افزایش ترافیک وب سایت به این معنی است که کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید می کنند، در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب می کنند و به محصولات و خدمات شما علاقه مند می شوند.

3. شناخته شدن برند بهبود یافته است

از آنجایی که رتبه بندی وب سایت شما در نتایج جستجو بهبود یافته و منجر به افزایش ترافیک وب سایت می شود، به دنبال آن افزایش آگاهی از برند را نیز تجربه خواهید کرد. هنگامی که کاربران بیشتری از وب سایت شما بازدید می کنند، با برند و خدمات شما آشنا می شوند.

علاوه بر این، هر چه بیشتر در نتایج جستجو ظاهر شوید، کاربران بیشتری، حتی به صورت ناخودآگاه شما را خواهند شناخت.

4. تبدیل مخاطب به مشتری و ایجاد فروش

وقتی رتبه‌بندی بالا در موتورهای جستجو را با افزایش ترافیک وب‌سایت و آگاهی از برند ترکیب می‌کنید، مطمئناً به یک هدف بازاریابی مطلوب دیگر دست خواهید یافت – افزایش نرخ تبدیل.

هر چه سایت شما در نتایج جستجو بیشتر مورد توجه قرار گیرد، محصولات و خدمات بیشتری را به فروش خواهید رساند.

5. افزایش درآمد نسبت به سال گذشته 

اینکه افزایش ترافیک و تبدیل سایت شما در نهایت منجر به کسب درآمد بیشتر برای کسب و کار شما می شود، بی دلیل نیست.

سئو بهترین استراتژی بلندمدت است که می تواند به شما در افزایش درآمد سالانه کمک کند.

اگر از عدم داشتن چشم‌اندازی برای بهبود رتبه‌بندی موتورهای جستجو، افزایش ترافیک سایت و افزایش درآمد خود غمگینید، بدانید تنها نیستید!

برای شروع می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان استفاده کنید.

اما چگونه می توانید به اهداف سئو خود برسید؟

در ادامه در راهنمای SEO ، ما در مورد مراحلی که باید انجام دهید تا همه چیزهایی که سئو ارائه می دهد را تجربه کنید، صحبت خواهیم کرد.

چگونه می توانید به اهداف سئو خود برسید؟

مدیر بازاریابی عزیز، در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید به اهداف سئو خود برسید:

بیایید هر استراتژی را تجزیه کنیم.

1. محتوای شگفت انگیز و بهینه شده برای سئو بنویسید

اگر می خواهید در بالای نتایج جستجو قرار بگیرید، باید محتوای باکیفیت بنویسید که هدف جستجوی مخاطبان هدف شما را برآورده کند.

برای جستجوی کلمات کلیدی هدف، آنها را در گوگل تایپ کنید و برخی از مقالات رتبه بندی شده را بخوانید. این قطعات به دلایلی رتبه بالایی دارند، و اگرچه نباید کلمه به کلمه آنها را کپی کنید، مطمئنا می توانید به موضوعاتی که روی آنها تمرکز می کنند و کلمات کلیدی مورد نظرشان توجه کنید.

از آنجا، بر روی نوشتن محتوای باکیفیت تمرکز کنید که کلمات کلیدی مورد نظر شما را یکپارچه کرده و اطلاعاتی را که مخاطبان شما به دنبال آن هستند را ارائه دهد.

2. با افزودن لینک های داخلی نرخ پرش را کاهش دهید

نرخ پرش فاکتوری است که گوگل هنگام رتبه بندی صفحات شما به آن توجه می کند و به درصد کاربرانی که پس از مشاهده تنها یک صفحه سایت شما را ترک می کنند، اشاره دارد.

برای اینکه کاربران برای مدت طولانی تری در سایت خود باقی بمانند، به هر قسمت از محتوا پیوندهای داخلی اضافه کنید. این کار باعث می شود تا کاربران بتوانند محتوای مرتبط مورد نیازشان را، در حالی که در سایت خود نگه می دارید، پیدا کنند.

پیوندهای داخلی همچنین به Google کمک می کند تا صفحات سایت شما را بخزد تا بتواند هر صفحه را رتبه بندی کند.

3. یک طراحی منوی سایت ساده و در عین حال موثر ایجاد کنید

ناوبری یا طراحی منوی سایت شما، پیوندهای داخلی در صفحات را ارائه می دهد، بنابراین آنها را عاقلانه انتخاب کنید! ناوبری شما باید ساده و آسان برای استفاده باشد – هدف اصلی کمک به کاربران است تا آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

هدف نوار پیمایش شما پیوند دادن به هر صفحه در سایت شما نیست، بلکه پیوند دادن به صفحات اصلی است که ممکن است مخاطبان شما به آنها علاقه مند باشند. پیوندهای معمولی برای افزودن به نوار ناوبری عبارتند از:

4. معیارهای زمان ماندن مخاطب در صفحه را با چند رسانه ای بهبود بخشید

چند رسانه‌ای مانند تصاویر، اینفوگرافیک‌ها و ویدیوها می‌توانند به شما کمک کنند افراد را برای مدت طولانی‌تری در صفحات سایت خود نگه دارید – که در نهایت معیارهای زمان روی صفحه شما را بهبود می‌بخشد.

زمانی که مردم زمان خود را در سایت شما صرف تعامل با محتوا می کنند، سیگنال های مثبتی به گوگل ارسال می کند که سایت شما اطلاعات مفیدی دارد – و می تواند رتبه شما را افزایش دهد.

افزودن چند رسانه ای به محتوای شما همچنین به بهبود تجربه کاربری یا UX سایت شما کمک می کند.

5. سرعت وب سایت خود را افزایش دهید

همانطور که قبلاً ذکر کردیم، سرعت سایت شما بر رتبه شما تأثیر می گذارد. بیشتر به این دلیل که 83٪ از کاربران انتظار دارند یک وب سایت در سه ثانیه یا کمتر بارگیری شود – و اگر اینطور نباشد، ممکن است از بازدید سایت منصرف شوند. 

گفته می شود، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که سرعت صفحه شما مانند یک ماشین روغن کاری شده عمل می کند.

برای انجام این کار، می توانید برخی از استراتژی های زیر را امتحان کنید:

اگر این استراتژی‌ها بسیار زیاد هستند، می‌توانید یک آژانس بهینه‌سازی سرعت صفحه را نیز استخدام کنید تا به شما کمک کند.

6. تجزیه و تحلیل سئوی سایتتان را اغلب بررسی کنید

بررسی تجزیه و تحلیل سایت شما یکی از مهم ترین بخش های استراتژی سئو شما است. اگر این کار را انجام ندهید به این معنی است که شما هیچ ایده ای از اینکه چگونه استراتژی های سئوی خاص کمپین شما را تحت تاثیر قرار داده اند، نخواهید داشت – به این معنی که نمی دانید چه عناصری موثر و چه چیزی موثر نیست.

سئو یک استراتژی بلندمدت است و اگر می‌خواهید موثر باشد، مهم است که استراتژی‌های کمپینی را که پیاده‌سازی می‌کنید و نتایجی که در سایت شما به دست می آید را پیگیری کنید.

ناگفته نماند، بررسی تجزیه و تحلیل ها می تواند به شما کمک کند تا بدانید کدام استراتژی ها را باید تغییر دهید تا آنها را تا حد امکان بهبود ببخشید تا موفق شوید.

اسکرول به بالا