موتورهای جستجو چگونه کار می کنند (و باعث افزایش درآمد برای SMB شما می شوند)

شما اصول سئو را در فصل 1 راهنمای سئو برای مدیران بازاریابی یاد گرفته اید. اکنون، شما آماده کاوش در مورد نحوه عملکرد موتورهای جستجو و تأثیر کار آنها بر معیارهای نهایی شما، مانند سرنخ ها، فروش و درآمد هستید. برای شروع به خواندن ادامه دهید!

فهرست مطالب

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند؟

 

 

Secure Connection Failed

An error occurred during a connection to www.youtube.com. PR_CONNECT_RESET_ERROR

  • The page you are trying to view cannot be shown because the authenticity of the received data could not be verified.
  • Please contact the website owners to inform them of this problem.

موتورهای جستجو با جمع‌آوری و دسته‌بندی اطلاعات در مورد صفحات وب از طریق خزیدن، نمایه‌سازی و رتبه‌بندی کار می‌کنند. سپس این موتورهای جستجو مرتبط ترین صفحات را در پاسخ به پرس و جوی جستجوی کاربر بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از طریق صفحات وب خزنده برمی گردانند.

نحوه کار موتورهای جستجو: دستیابی به رضایت کاربر

نحوه کار موتورهای جستجو غیرشخصی و فنی به نظر می رسد، اما این هدف موتورهای جستجو نیست. هدف موتورهای جستجو ارائه محتوای مفیدی است که به سؤال کاربر پاسخ می دهد، خواه آن ها بدانند که کوه اورست چقدر بلند است، شام امشب را کجا پیدا کنیم، یا URL وب سایت اپل.

به همین دلیل است که موتورهای جستجو مانند گوگل از بیش از 200 فاکتور رتبه بندی استفاده می کنند، از جمله:

همچنین به همین دلیل است که نتایج جستجو همچنان به تکامل خود ادامه می دهند زیرا موتورهای جستجو فهرست های خود را افزایش می دهند و کاربران ترجیحات خود را تغییر می دهند.

نحوه کار موتورهای جستجو: شخصی سازی نتایج جستجو

موتورهای جستجو برای تولید نتایج جستجو به چیزی بیش از فهرست خود متکی هستند – آنها همچنین به کاربران متکی هستند. با اطلاعاتی مانند موقعیت مکانی کاربر، زبان ترجیحی، دستگاه فعلی و حتی سابقه جستجو، موتورهای جستجو مانند Google می توانند نتایج بسیار مرتبطی ارائه دهند.

برای مثال، فردی که برای «سوشی نزدیک من» جستجو می‌کند، نتایج جستجو را بر اساس موقعیت مکانی خود می‌بیند، مانند رستوران‌های سوشی در لس آنجلس، کالیفرنیا. در مقایسه، شخصی که در هیوستون، تگزاس جستجو می کند، لیستی از رستوران های سوشی را در آن منطقه می بیند.


موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: ایجاد نتایج جستجو

شما می دانید که چگونه موتورهای جستجو در سطح وسیعی کار می کنند، اما وقتی شخصی جستجو می کند چه اتفاقی می افتد؟

روند گام به گام به شرح زیر است:

  1. کاربر یک عبارت جستجو را وارد می کند، مانند “چگونه کراوات ببندیم”
  2. یک موتور جستجو به فهرست خود برای محتوای مرتبط با «نحوه بستن کراوات» ارجاع می دهد.
  3. یک موتور جستجو نتایجی را بر اساس الگوریتم خود و عوامل کاربر شناخته شده، مانند زبان ترجیحی کاربر، تولید می کند

با این حال، روند در اینجا متوقف نمی شود.

موتورهای جستجو مانند گوگل نیز بر نحوه تعامل کاربران با نتایج جستجو نظارت می کنند. اگر شخصی از یک وب سایت از نتایج جستجو بازدید کند اما سپس برگردد، به عنوان pogo-sticking ثبت می شود، که می تواند نشان دهد که یک نتیجه جستجو مرتبط نیست.

بسته به اینکه هر چند وقت یک‌بار این اتفاق می‌افتد، Google ممکن است نتایج خود را برای «نحوه بستن کراوات» تنظیم کند.

7 دلیل که وب سایت شرکت شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود

آیا وب سایت شرکت شما هنوز در نتایج جستجو وجود ندارد؟

مشکلات زیر را بررسی کنید، که برخی از رایج ترین مقصران مشکلات نمایه سازی هستند:

  1. فایل txt شما به طور تصادفی کل سایت یا صفحاتی را که می خواهید ایندکس شوند حذف می کند
  2. تگ noindex شما به طور تصادفی به موتورهای جستجو دستور می دهد که صفحه شما را ایندکس نکنند
  3. URL صفحه شما یک خطای 404 برمی گرداند
  4. صفحه شما حاوی محتوای تکراری است
  5. صفحه شما حاوی محتوای نازکی است
  6. صفحه شما تجربه کاربری ضعیفی دارد، مانند محتوای هرزنامه یا با کیفیت پایین
  7. وب سایت شما جریمه شد که می توانید آن را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید

اگر به دنبال پاسخی سریع برای اینکه چرا وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده نمی شود، جستجوگر سئو را امتحان کنید. این ابزار رایگان یک نمای کلی از وضعیت نمایه سازی شما را در 60 ثانیه ارائه می دهد، به علاوه سئوی وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند.

همچنین اگر هنوز با ایندکس کردن سایت خود مشکل دارید، می توانید درخواست ممیزی SEO کنید.

چگونه موتورهای جستجو برای کسب و کار شما در سال 2021 کار می کنند

در سال 2021، موتورهای جستجو با استفاده از خزنده های وب و الگوریتم های پیشرفته برای خزیدن، فهرست بندی و سازماندهی اطلاعات وب کار می کنند. این فرآیند حول خزنده‌های وب می‌چرخد، که صفحاتی را که موتور جستجو به فهرست خود اضافه می‌کند، می‌خزند و سپس از طریق الگوریتم جستجوی خود به کاربران ارائه می‌دهد.

این یک نمای کلی از نحوه کار موتورهای جستجو است، اما چگونه برای مشاغلی مانند شما کار می کنند؟

موتورهای جستجو به عنوان یکی از بهترین اعضای تیم شرکت شما عمل می کنند زیرا:

با موتور جستجویی مانند Google، کسب‌وکار شما می‌تواند ترافیک بیشتری جذب کند، که وقتی وب‌سایت خود را برای انواع جستجوهایی که مخاطبان هدفتان هنگام حرکت در قیف خرید امروزی انجام می‌دهند، بهینه‌سازی می‌کنید، منجر به سرنخ، فروش و درآمد بیشتر می‌شود.

آیا موتورهای جستجو برای کسب و کار شما کار می کنند؟ در عرض 60 ثانیه با ابزار رایگان ما، جستجوگر سئو، که وب سایت شما را ممیزی می کند، وضعیت خزیدن و نمایه سازی آن را گزارش می دهد و سطح بهینه سازی موتور جستجو (SEO) آن را امتیاز می دهد.

یا، به خواندن ادامه دهید تا در مورد اینکه موتورهای جستجو چیست و موتورهای جستجو چگونه کار می کنند بیشتر بدانید!

موتورهای جستجو چیست؟

موتورهای جستجو ابزار اصلی افراد برای دسترسی به وب سایت ها و صفحات از اینترنت هستند. بدون موتورهای جستجو، شما فقط می توانید صفحات وب را با دنبال کردن یک لینک یا دانستن URL دقیق پیدا کنید.

با موتورهای جستجو، پاسخ “EVOO چیست؟” به سادگی تایپ سوال است (به هر حال، مخفف روغن زیتون فوق بکر است).
موتورهای جستجو چگونه کار می کنند

پنج موتور جستجوی محبوب امروزی عبارتند از:

همه این موتورهای جستجو به روش‌های مشابهی کار می‌کنند، اما ما عمدتاً روی محبوب‌ترین موتور جستجو، Google، برای این صفحه تمرکز می‌کنیم.

موتورهای جستجو چگونه کار می کنند: در فرآیند 3 مرحله ای

اگر به دنبال درک عمیق نحوه عملکرد موتورهای جستجو هستید، این بخش را بخوانید. شما نگاهی درونی به فرآیند سه مرحله‌ای خواهید داشت که نتایج جستجو و استفاده از موتورهای جستجو برای افزایش درآمد را ممکن می‌سازد.

1. خزیدن

اول، موتورهای جستجو با خزیدن صفحات در دسترس عموم در اینترنت کار می کنند. موتورهای جستجو از خزنده های وب (که ربات ها یا عنکبوت ها نیز نامیده می شوند) برای یافتن این صفحات وب عمومی و در نهایت ایندکس کردن صفحات استفاده می کنند.

خزنده های وب توسط:

خزنده های وب از این اطلاعات برای تصمیم گیری در مورد اضافه کردن آن صفحه به موتور جستجو استفاده می کنند. آنها همچنین تمام پیوندهای موجود در صفحه را فهرست می کنند و صفحات مرتبط با آنها را برای خزیدن در صف قرار می دهند.

خزنده های وب فقط یک بار یک صفحه را خزیدن نمی کنند.

در عوض، خزنده‌های وب بدون وقفه کار می‌کنند تا تعداد بی‌شمار صفحات وب در اینترنت را خزیده و دوباره بخزند. انجام این کار به موتورهای جستجو مانند گوگل اجازه می دهد تا به روزترین نسخه صفحات را داشته باشند.

علاوه بر این، عنکبوت ها بودجه خزیدن دارند.

بودجه خزیدن، به زبان ساده، تعداد صفحاتی است که عنکبوت‌ها در سایت شما می‌خزند و قبل از خروج فهرست می‌شوند و همچنین صفحاتی که خزیده می‌شوند.

بودجه‌های خزیدن محدودیت‌هایی را که Google برای تعداد دفعات خزیدن سایت شما تعیین می‌کند (بر اساس تعداد دفعات به‌روزرسانی و محبوبیت آن) در نظر می‌گیرد.

گوگل تعداد صفحاتی را که در یک جلسه خزیده می شوند محدود می کند تا بار روی سرورها کاهش یابد. اگر عنکبوت ها سایت شما را خیلی سریع یا خیلی زیاد خراش دهند، می تواند سرورهای شما را از بین ببرد، به خصوص اگر سایت شما حاوی هزاران صفحه باشد.

2. نمایه سازی

پس از اینکه خزنده های وب برای خواندن یک صفحه کار می کنند، اطلاعات را پردازش کرده و در یک پایگاه داده گسترده به نام فهرست جستجو ارسال می کنند.

موتورهای جستجو هر کدام فهرستی از صفحات آنلاین ایجاد می کنند. به عنوان مثال، گوگل برای تولید نتایج جستجو به نمایه بینگ متکی نیست. نمایه شبیه به فهرست کتابخانه کار می کند. این لیست عظیمی از ورودی های طبقه بندی شده است که شامل تمام اطلاعاتی است که خزنده ها از وب حذف می کنند.

هر صفحه یک ورودی دریافت می کند تا الگوریتم های موتورهای جستجو به راحتی به اطلاعات متنی آن دسترسی داشته باشند. موتورهای جستجو مانند گوگل با استفاده از ایندکس های عظیم خود، به سرعت و با دقت صفحات دارای اطلاعات مرتبط را پیدا می کنند.

3. رتبه بندی

پس از مرحله نمایه سازی، رتبه بندی می آید.

موتورهای جستجو هنگام جستجو نتایج را به کاربران نشان می دهند، اما موتورهای جستجو نمی توانند تمام صفحاتی را که در فهرست خود دارند نشان دهند. درعوض، باید انتخاب کند که کدام صفحات در نتایج قرار گیرد و ترتیب ظاهر شدن این فهرست‌ها.

سپس موتورهای جستجو باید از اطلاعات فهرست استفاده کنند تا صفحات جستجو را با اطلاعات مرتبط به طور دقیق بکشند تا در جستجوها نشان داده شوند. آنها همچنین باید تعیین کنند که چگونه آن صفحات بر اساس ارتباط رتبه بندی می شوند.

این کار مشکل ساز و دلخواه با عوامل سخت گیرانه ای که توسط شرکت های موتورهای جستجو تعریف شده است، آسان تر می شود. این عوامل به موتورهای جستجو کمک می کند تا ارتباط صفحه را تعیین کنند.

این الگوریتم ها ارتباط را با نگاه کردن به موارد زیر تعیین می کنند:

رتبه بندی فراتر از انتخاب کلمات کلیدی و بک لینک است. سایر عوامل بر تجربه کاربر متمرکز هستند که به شدت بر نحوه رتبه بندی نتایج جستجو توسط گوگل تأثیر می گذارد. این عوامل عبارتند از:

گوگل همه این عوامل را در هنگام رتبه بندی سایت شما در نظر می گیرد. الگوریتم‌های گوگل از هوش مصنوعی فوق‌العاده پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که در شناسایی آنچه مردم هنگام جستجو می‌خواهند ببینند ماهر است.

به عنوان مثال، Google BERT به‌روزرسانی الگوریتمی بود که Google در سال 2019 انجام داد. این به‌روزرسانی بر بهبود توانایی الگوریتم برای درک معنای افراد هنگام وارد کردن عبارت‌های جستجو متمرکز بود.

از طریق یادگیری ماشینی و پردازش زبان طبیعی، BERT می‌تواند متن تمام کلمات موجود در یک عبارت جستجو را بهتر درک کند. با به‌روزرسانی، Google می‌تواند به راحتی چیزهایی مانند مترادف‌ها و املایی‌های غلط را درک کند.

چرا خزیدن، ایندکس شدن و رتبه بندی خوب توسط موتورهای جستجو اهمیت دارد؟

کمتر از 50 درصد از کسب و کارها از بهینه سازی موتور جستجو استفاده می کنند.

این تعجب آور است زیرا خزیدن، نمایه شدن و رتبه بندی خوب توسط موتورهای جستجو برای رشد یک شرکت، خواه یک استارت آپ یا یک شرکت، در سال 2021 بسیار مهم است. وقتی جستجو را از استراتژی بازاریابی خود حذف می کنید، خود را از سرنخ های ارزشمند، فروش و درآمد

در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا – و چگونه – موتورهای جستجو باعث رشد کسب و کار می شوند:
سفر خریدار در موتورهای جستجو اتفاق می افتد

بیش از 90٪ از تجربیات آنلاین با یک موتور جستجو شروع می شود، به این معنی که وقتی شخصی می خواهد یک آرایشگر جدید پیدا کند، دستگاه قهوه خود را ارتقا دهد یا برای پروژه بعدی شرکت خود پیشنهاد دهد، به موتور جستجویی مانند گوگل مراجعه می کند.

حتی اگر تراکنش‌های شما به صورت آفلاین انجام شود، افراد از جستجو برای کشف مشاغل در منطقه خود استفاده می‌کنند.

تحقیقات نشان می دهد که از هر پنج مصرف کننده چهار نفر از موتورهای جستجو برای یافتن اطلاعات محلی استفاده می کنند. ناگفته نماند، 76 درصد از افرادی که جستجوهای مربوط به مکان را انجام می دهند، ظرف یک روز از یک کسب و کار مرتبط بازدید می کنند، که یکی از دلایلی است که 80 درصد از جستجوهای محلی تبدیل به آن می شوند.
موتورهای جستجو نرخ نزدیکی چشمگیر را حفظ می کنند

موتورهای جستجو به مردم کمک می کنند تا کسب و کار شما را کشف کنند و این امکان را برای شرکت شما فراهم می کنند که سرنخ های بیشتری را پرورش دهد و فروش بیشتری را ببندد. در مقایسه با نرخ های بسته بازاریابی سنتی، جستجو با نرخ بسته شدن 14.6% بهبود قابل توجهی ارائه می دهد – نرخ بسته بازاریابی سنتی کمتر از 2٪ است.

بازاریابی سنتی اغلب در برابر استراتژی های بازاریابی دیجیتال مانند SEO شکست می خورد زیرا SEO:

اساساً با جستجو می توانید در زمان مناسب با محتوای مناسب به مشتری رویایی خود برسید. این اتصال کاملاً زمان‌بندی شده تفاوت قابل توجهی در جذب سرنخ‌ها، فروش و درآمد بیشتر ایجاد می‌کند.
موتورهای جستجو 24/7 کسب و کار شما را با مخاطبان هدف خود مرتبط می کنند

مردم به صورت شبانه روزی جستجو می کنند. به همین دلیل است که موتورهای جستجو به عنوان اعضای تیم فوق العاده عمل می کنند.

با بهینه‌سازی موتورهای جستجو، شرکت شما می‌تواند ترافیک ارزشمندی را به صورت ۲۴ ساعته و بدون هزینه اضافه کاری جذب کند. درعوض، وب سایت شما به عنوان مرکزی برای مشتریان بالقوه عمل می کند تا در مورد کسب و کار شما اطلاعات کسب کنند، با تیم شما تماس بگیرند و حتی محصولات شما را خریداری کنند – اگر یک سایت تجارت الکترونیک دارید.

چگونه وب سایت شرکت خود را خزیده، نمایه و در نتایج جستجو رتبه بندی کنید

شما می‌دانید موتورهای جستجو چگونه کار می‌کنند، و همچنین می‌دانید که موتورهای جستجو چه کار می‌کنند، اما آیا می‌دانید چگونه وب‌سایت شرکت خود را خزیده، فهرست‌بندی و در نتایج جستجو رتبه‌بندی کنید تا بتوانید از تمام مزایای سئو استفاده کنید؟

اگر نه، این راهنما را بررسی کنید!

چگونه وب سایت شرکت خود را خزیده کنیم

خزیدن سایت شما بلیطی برای مشاهده اینترنت است. می‌خواهید مطمئن شوید که عنکبوت‌ها می‌توانند به راحتی به سایت شما دسترسی داشته باشند، زیرا سایت شما قبل از اینکه بتواند در جستجو ظاهر شود باید خزیده شود.

به همین سادگی است:

بدون خزیدن در سایت شما = عدم حضور در نتایج جستجو

اگر یک وب سایت جدید دارید (یا حتی یک صفحه جدید در سایت خود)، چند ترفند وجود دارد که می توانید انجام دهید تا گوگل را به خزیدن سریع سایت شما وادار کنید:

URL خود را به کنسول جستجوی گوگل ارسال کنید

می‌توانید با ارسال URL خود در کنسول جستجوی Google درخواست خزیدن از Google کنید. ارائه URL شما به گوگل این امکان را می دهد که سایت شما را سریعتر پیدا کند.

می‌توانید URL خود را با رفتن به برگه بازرسی URL در حساب کنسول جستجوی خود ارسال کنید. سپس گزینه “Test Live URL” را انتخاب کنید و اگر آزمایش نشان داد URL شما ایندکس نشده است، روی “Request Indexing” کلیک کنید.


پیوندهای داخلی را در صفحه جدید خود به محتوای قدیمی اضافه کنید (و بالعکس)

لینک‌های داخلی، هایپرلینک‌هایی هستند که در صفحات خود قرار می‌دهید و با اطلاعات مرتبط به سایر صفحات سایت شما پیوند می‌دهند.

پیوندهای داخلی به عنکبوت ها کمک می کند تا سایت شما را بخزند و به آنها اجازه می دهد سریعتر از صفحه ای به صفحه دیگر سفر کنند. زمانی که لینک های داخلی به محتوای مرتبط در وب سایت شما پیوند می خورند، می تواند به گوگل کمک کند تا زمینه محتوای شما را بهتر درک کند.

به همین ترتیب، لینک های داخلی نیز به بازدیدکنندگان شما کمک می کند تا در صفحه شما حرکت کنند و محتوای اضافی را پیدا کنند.

یک نقشه سایت XML ایجاد کنید

نقشه سایت XML شما حاوی اطلاعاتی برای گوگل در مورد اینکه هر چند وقت یکبار باید صفحات جداگانه سایت شما را بخزد دارد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک صفحه برای وبلاگ خود و یک صفحه برای سؤالات متداول دارید. سوالات متداول شما تغییر چندانی نمی کند، اما وبلاگ شما هر روز به روز می شود. در نقشه سایت خود، می‌توانید به گوگل بگویید که می‌خواهید وبلاگ شما را به صفحه سؤالات متداول شما اولویت دهد.

نقشه‌های سایت همچنین به عنکبوت‌ها کمک می‌کنند تا سطح اهمیتی که به صفحات جدیدی که منتشر می‌کنید را بیابند و درک کنند. همچنین می‌توانید با ارسال نقشه سایت خود به کنسول جستجوی Google درخواست خزیدن از سایت خود کنید.

شما به یک نقشه سایت نیز محدود نمی شوید. شما می توانید چندین نقشه داشته باشید، مانند نقشه سایت مرکزی و نقشه سایت برای وبلاگ خود.

یک فایل robots.txt ایجاد کنید

فایل robots.txt شما فهرستی است که دستورالعمل‌های خزیدن پیشنهادی برای Google و سایر خزنده‌ها را نشان می‌دهد. با این حال، این فایل کنترل نمی کند که موتورهای جستجو چه چیزی را فهرست می کنند یا چگونه این کار را انجام می دهند. Robots.txt فقط به Google اجازه می دهد تا بداند شما ترجیحات شما را برای خزیدن صفحات جداگانه در سایت خود دارید.

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که بخواهید از خزیدن صفحات خاصی در سایت خود انصراف دهید.

به عنوان مثال، اگر یک فروشگاه آنلاین دارید، احتمالاً نمی خواهید Google حساب های مشتریان شما را بخزد. یا اگر اتفاقاً چندین URL برای یک صفحه در سایت خود دارید، می خواهید Google فقط یک بار در صفحه بخزد.

محدود کردن صفحاتی که خزیده می شوند نیز به سایت شما کمک می کند تا بتواند صفحاتی را که در بودجه خزیدن شما حساب می شود، مدیریت کند.

در فایل robots.txt خود، می‌توانید انتخاب کنید که کدام صفحات در سایت شما خزیدن را مجاز یا غیرممکن می‌سازد، اگرچه اگر شخص دیگری به صفحه شما پیوند داده شود، موتورهای جستجو همچنان می‌توانند صفحات شما را فهرست کنند.

حتی می توانید خزیدن را با هویت محدود کنید. بنابراین، اگر نمی‌خواهید Bing صفحه‌ای را بخزد اما می‌خواهید گوگل همچنان به آن دسترسی داشته باشد، آن را در فایل robots.txt خود قرار دهید.

می‌توانید با تایپ کردن فایل robots.txt بعد از نام دامنه‌تان به این شکل بررسی کنید:

examplesite.com/robots.txt

چگونه وب سایت شرکت خود را ایندکس کنیم

ایندکس شدن صفحات شما برای گوگل برای رتبه بندی آنها در نتایج جستجو الزامی است. اگر صفحات شما ایندکس نشده باشند، برای شما مفید نیستند زیرا مردم آنها را پیدا نمی کنند. صفحات شما هیچ ترافیکی جذب نمی کنند.

اگر صفحه خود را در جستجو نمی‌بینید، می‌توانید این استراتژی‌های نمایه‌سازی موتور جستجوی ساده را بررسی کنید:


بررسی کنید که آیا صفحه شما با استفاده از عملگر “site:” ایندکس شده است یا خیر

شما می توانید تمام صفحاتی را که گوگل ایندکس کرده است با جستجوی “site:” برای URL خود بررسی کنید. فقط “site:[your site domain name].com” را در نوار جستجوی Google تایپ کنید، و تمام صفحاتی که گوگل در سایت شما دارد را نمایش می دهد.

همچنین می‌توانید جستجوی «site:» را انجام دهید تا محتوایی را در سایت خود پیدا کنید که با کلمات کلیدی خاصی مطابقت دارد، که زمانی مفید است که ببینید آیا Google صفحه خاصی را ایندکس کرده است یا خیر. فرمت عبارت «site:exampleurl.com مثال کلمه کلیدی» است.

خزیدن و نمایه سازی معمولاً چند روز طول می کشد، بنابراین اگر صفحه اخیراً منتشر شده شما بلافاصله در جستجو نمایش داده نمی شود، خیلی نگران نباشید.


وضعیت صفحه خود را در کنسول جستجوی گوگل بررسی کنید

اگر مدتی گذشته است و هنوز صفحات خود را با استفاده از اپراتور جستجوی «site:» نمی‌بینید، احتمالاً سایت شما در فهرست موتور جستجو نیست و احتمالاً هنوز خزیده نشده است.

می‌توانید با استفاده از گزینه «Test Live URL» در زیر تب URL Inspection در حساب کنسول جستجو، وضعیت صفحه خود را دوباره بررسی کنید. اگر صفحه شما هنوز خزیده نشده است، می توانید درخواست نمایه سازی کنید. انجام این فرآیند ممکن است چند روز طول بکشد.

همچنین، بررسی کنید که آیا دلیلی وجود دارد که گوگل محتوای شما را ایندکس نمی کند.

برخی از مشکلاتی که می تواند از نمایه سازی جلوگیری کند عبارتند از:

بررسی کنید که آیا گوگل را هدایت می‌کنید که ایندکس نشود

مانند خزیدن، می‌توانید گوگل را هدایت کنید تا صفحاتی مانند صفحات مدیریت و جستجوی داخلی را در وب‌سایت خود فهرست نکند.

برای انجام این کار، می توانید یک تگ “noindex” را در robots.txt خود مانند این قرار دهید:

یا تگ noindex را در HTML صفحه خود به صورت زیر وارد کنید:

در برخی موارد، این مشخصات ممکن است باعث شود صفحه شما در زمانی که می خواهید ایندکس نشود، پس حتما دوباره بررسی کنید.

چگونه وب سایت شرکت خود را در نتایج جستجو رتبه خوبی کسب کنید

با رتبه بندی صفحات، گوگل به افراد کمک می کند تا اطلاعاتی را که می خواهند بیابند پیدا کنند.

رتبه بندی موتورهای جستجو برای سایت های آنلاین به معنای چند چیز است.

رتبه شما در جستجو تعیین کننده بزرگی برای میزان دیده شدن محتوای شما است. به این سه آمار نگاهی بیندازید:

اگر صفحه شما در صفحه اول رتبه بندی نمی شود، انتخاب های باریکی برای ترافیک جستجو دریافت می کنید. نداشتن رتبه بالا در جستجو نه تنها ترافیک دریافتی شما را کاهش می دهد، بلکه توانایی شما را در افزایش فروش و تبدیل کاهش می دهد.

رتبه همچنین اعتبار برند شما را به مخاطبان شما نشان می دهد. هرچه رتبه بیشتری برای کلمات کلیدی مختلف داشته باشید، افراد معتبر بیشتری شما را مشاهده خواهند کرد.

در اینجا چند استراتژی برای بهبود رتبه سایت شما در نتایج جستجو آورده شده است.

کلمات کلیدی دم بلند برای رتبه بندی در نتایج جستجو خوب عمل می کنند زیرا در مقایسه با کلمات کلیدی دم کوتاه برای رتبه بندی رقابتی کمتری دارند در حالی که همچنان بیشتر ترافیک سایت شما را ایجاد می کنند.

یک استراتژی ساخت لینک بسازید

استراتژی ساخت لینک شما شامل تکنیک هایی است که سایت های دیگر را تشویق می کند تا به سایت شما لینک دهند. بیشتر استراتژی ساخت لینک شما حول محور تولید محتوایی است که خوانندگان شما آن را ارزشمند می دانند. اگر محتوای خوبی ایجاد کنید، مردم تمایل بیشتری به لینک دادن به آن خواهند داشت.

سایر تکنیک های لینک بیلدینگ عبارتند از:

محتوای خود را کاربر پسند کنید

شما می خواهید مخاطبان شما از زمانی که در وب سایت شما صرف می کنند لذت ببرند. محتوای کاربرپسند به عنوان یک عامل مهم در تعریف محتوای ارزشمند عمل می کند. گوگل نتایج جستجو را با محتوای کاربرپسند بالاتر رتبه بندی می کند و کاربران زمان بیشتری را در سایت شما می گذرانند.

محتوای خود را کاربر پسند کنید:

6 تعریف مفید برای یادگیری نحوه کار موتورهای جستجو

قبل از یادگیری در مورد فرآیند سه مرحله‌ای که در پس نحوه کار موتورهای جستجو وجود دارد، این مینی واژه نامه را بررسی کنید. در مورد برخی از رایج ترین اصطلاحات برای بحث در مورد موتورهای جستجو، مانند خزیدن، نمایه سازی و موارد دیگر، آشنا خواهید شد.

کلمه تعریف
1. فهرست موتورهای جستجو فهرست موتور جستجو مانند یک کتابخانه است اما کتابخانه ای از وب سایت ها و صفحات آنهاست. هنگامی که یک موتور جستجو نتایج تولید می کند، نتایج را از فهرست خود تولید می کند.
2. خزنده یا عنکبوت موتورهای جستجو با خزنده ها یا عنکبوت ها ایندکس می سازند. این روبات ها در وب می خزند و آنچه را که پیدا می کنند به یک موتور جستجو و فهرست آن می آورند
3. خزیدن خزیدن فرآیند خزنده ها یا عنکبوت ها را برای فهرست بندی وب توصیف می کند. آنها صفحات در دسترس عموم را در وب «خزیدن» می‌کنند و سپس اطلاعات را به فهرست موتورهای جستجو بازمی‌گردانند.
4. صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) SERP صفحه نتایجی است که از پرس و جوی کاربر و فهرست موتور جستجو ایجاد می شود. عوامل متعددی بر SERP تأثیر می گذارد، از موقعیت مکانی کاربر گرفته تا سرعت وب سایت شما.
5. رتبه بندی موتورهای جستجو رتبه‌بندی موتورهای جستجو نشان می‌دهد که یک صفحه در یک نتیجه جستجو برای یک پرس و جو رتبه‌بندی می‌شود، مانند «تعمیر و نگهداری دستگاه اسپرسو».
6. هدف جستجو هدف جستجو انگیزه پشت جستجو را توصیف می کند. برای مثال، شخصی که «تعمیر و نگهداری دستگاه اسپرسوساز» را جستجو می‌کند، ممکن است بخواهد قبل از خرید دستگاه خود، نحوه نگهداری از دستگاه خود یا آنچه برای نگهداری از دستگاه لازم است بیاموزد.

با خدمات سئو حرفه ای موتورهای جستجو را برای کسب و کارتان کار کنید

موتورهای جستجو هر روز کار می کنند تا به مردم کمک کنند آنچه را که نیاز دارند پیدا کنند، خواه قهوه ساز جدید، لوله کش یا ارائه دهنده خدمات برای کسب و کارشان. وقتی روی سئو سرمایه گذاری می کنید که سایت شما را برای موتورهای جستجو و کاربران بهینه می کند، باعث می شوید موتورهای جستجو برای شرکت شما کار کنند.

بهینه سازی موتورهای جستجو زمان، مهارت و تلاش می خواهد، اما به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل کوچک تا متوسط با آژانس SEO مانند WebFX همکاری می کنند. به عنوان شریک شما، به شرکت شما کمک می کنیم تا یک استراتژی سئو را بسازد، اجرا کند و مدیریت کند که به نتیجه شما کمک می کند.

در حال حاضر، ما به مشتریان خود کمک کرده‌ایم تا در پنج سال گذشته بیش از 2.4 میلیارد دلار درآمد کسب کنند.

با تماس با ما به صورت آنلاین (یا دادن یک حلقه به شماره 888-601-5359) برای صحبت با یک استراتژیست در مورد خدمات سئوی ما، که از سئوی ملی تا سئوی محلی و سئوی تجارت الکترونیک را شامل می شود، درآمد بیشتری برای کسب و کار خود با SEO کسب کنید.

اسکرول به بالا